En una entrada que vam realitzar anteriorment, vam fer esment i vam explicar què són les Pissarres Digitals Interactives (PDI). Però, ara, buscant articles a la biblioteca de la nostre Facultat, he trobat una revista anomenada Escuela infantil en acción (septiembre-octubre 2010) on realitzen una entrevista al vicepresident i mànager general de Smart Technologies Emea, una empresa de pissarres.
En aquesta entrevista, sortien els resultats d'una investigació realitzada per aquesta mateixa empresa durant el 2008-2010 sobre els beneficis de les PDI. Els resultats, han estat els següents:
El 93% dels professors considera que el alumnes milloren el seu aprenentatge al realitzar activitats amb la PDI.
Un 49% creeu que incideix en una millora de les qualificacions.
Als professors els resulta agradable treballar amb pissarres digitals interactives, tot i que comporten un major grau de treball perquè creun que mereix la pena pels bons resultats que s'obtenen amb elles.
La investigació destaca el augment e la atenció i motivació de l'alumnat, incrementant-se la seva participació i implicació.
Els alumnes consideren que la PDI potencia la seva creativitat e imaginació, així com la seva capacitat d'exposar i argumentar.
Des del punt de vista instrumental, es valora la comoditat al interactuar directament sobre la pissarra i d'emmagatzemar i recuperar.
Com que el bloc d'unes companyes tracta sobre les PDI (Les TIC a l'aula: PDI), he estat mirant entrades seves per a veure si hi havia alguna relacionada amb els beneficis d'aquestes. I n'he trobat d'una, anomenada "Chispas Tic y Educación. Blog Pere Marquès" on comenten que el professor Pere Marquès argumenta molts motius pels quals les pissarres interactives han d'estar presents a l'aula i, contràriament, en el blog Bitàcola de MestreTIC, l'Anna argumenta que no són necessàries. Les companyes d'aquest bloc, han resumit així l'opinió de l'Anna: "Si després de llegir aquest blog, entrem al blog Bitàcola de MestreTIC de l'Anna podrem veure una opinió totalment contrària. En aquest blog que tracta sobre les PDI a l'aula, l'Anna expressa que les PDI no son essencials ni importants. Que el que conta més a l'aula és el mètode que el professor utilitzi per a ensenyar als seus alumnes i que tenir una PDI a l'aula no canviarà res. Els nens seguiran aprenent el mateix. Segons ella, la gent normalment parteix del malentès de que les PDI impliquen una millora en l'ensenyament, en l'educació. Això, segons ella, no és cert. I per demostrar-ho millor, pública aquest vídeo".
M'ha semblat interessant inclou-re l'entrada del seu blog ja què anava sobre el mateix tema que aquesta i, inclús, anaven més enllà no solament dient els pros sinó també els contres (segons diferents persones). Així que, en conclusió, m'ha semblat bona idea complementar aquesta entrada amb la seva.
Per acabar, us deixo un vídeo on mostra les PDI en una escola i on els professors ens diuen els beneficis que aqueses tenen.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada